1.2. “Future selfie” als motivator in het (hoger) taalonderwijs –Kris Buyse (KU Leuven)

Europese Dag van de Talen '17

Motivatie is wel vaker een van de struikelblokken van het taalonderwijs (zie o.a. Arnold, 2011); Buyse, 2011, 2014), en daarom ook steeds vaker een onderzoeksthema. In deze workshop onderzoeken we de impact van een aantal instrumenten en interventies onder de noemer de 'future selfie', een concept gebaseerd op de "future | ideal | possible | "L2] zelf" (Erikson, 2007; Markus & Ruvolo, 1989; Markus en Nurius, 1986; Dornyei, 2009).

Kris Buyse

Kris Buyse is verantwoordelijk voor de Specifieke Lerarenopleiding Talen en voor het onderwijs van Spaans voor Specifieke Doeleinden, alsook voor schrijfvaardigheid Spaans binnen Toegepaste Taalkunde (KU Leuven @ Leuven, Antwerpen & Kortrijk). Hij is tevens gastdocent aan de Universidad Nebrija (Madrid). Voor meer info, zie http://www.kuleuven.be/wieiswie/en/person/00012653.