EDT '19 Workshop 1.4 Meertaligheid in mijn bedrijf: ervaringen en uitdagingen

In deze sessie hoort u de stem van het bedrijfsleven. Als CEO van een sterk groeiend bedrijf geeft Mr Hilami weer hoe hij de kracht van taal ervaart en ermee omgaat, zowel in zijn bedrijf als zijn persoonlijk leven. Hij vertelt vanuit zijn eigen verhaal, een verhaal dat erg bijzonder is. Hij werd geboren in Marokko, leerde er Arabisch en kwam op erg jonge leeftijd in Wallonië terecht, waar hij onderwijs volgde in het Frans. Nadien verhuisde hij naar Vlaanderen waar hij Nederlands leerde. Hij is meertalig; in zijn bedrijf wordt Frans, Nederlands, Engels en Arabisch gesproken. Elk personeelslid moet minstens 2 van deze talen vlot beheersen. Hoe krijgt hij dit voor elkaar? Wat zijn de ervaringen met meertaligheid in zijn bedrijf? Welke uitdagingen brengt het met zich mee? Mr Hilami vertelt het graag…

Ahmed Hilami

Ahmed Hilami is 41 jaar oud, getrouwd en heeft een dochter. Hij woont sinds 12 jaar in Vlaanderen. Ahmed Hilami begon zijn carrière eind jaren '90 als een drukkerij in de traditionele grafische industrie. In de jaren 2000, toen Amazon nog niet bestond, voelt Ahmed Hilami heel snel de verbinding tussen het internet en de print, meer bepaald de e-commerce die pas aan het begin staat. Na een paar jaar webontwikkeling, introduceerde Ahmed Hilami in 2002 Flyer.be, de eerste online printshop in België. Flyer produceert het grootste deel van zijn productie zelf door automatisering en de koppeling met zijn IT-platform. Snel opent het de Franse markt met Flyer.fr en Nederland met Flyer.NL. De Flyer-groep groeit erg snel en de bekendheid wordt erg sterk in België. Flyer.be heeft het online bestelproces voor alle gedrukte producten gedemocratiseerd en volledig geautomatiseerd.