Het VK neemt weer deel aan Erasmus+ vanaf 2027
Op 15 april 2026 hebben de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk de deur opengezet voor de toetreding van het VK tot Erasmus+ in 2027.
De deelname van het Verenigd Koninkrijk aan Erasmus+ plaatst Britse studenten, medewerkers, onderwijsinstellingen en organisaties op gelijke voet met die in EU-lidstaten en andere derde landen die aan het programma deelnemen.
Deze veelbelovende beslissing creëert kansen voor duizenden studenten, onderwijspersoneel en jongeren. Het biedt hen toekomstgerichte vaardigheden en competenties en zorgt ervoor dat meer mensen met diverse achtergronden in het buitenland kunnen studeren, lesgeven of een opleiding volgen.
Lees de persmededeling van de Europese Commissie.