Nieuws

Europass Training op 6 februari 2025: ‘Webinar over de aanvraagmethode van Europass Mobiliteiten voor nieuwe gebruikers’
Zet alvast 6 februari 2025 in je agenda voor een leerzame en digitale-interactieve dag vol Europass Mobiliteiten! Deze training is voor de nieuwe gebruikers die meer willen leren over de nieuwe aanvraagmethode en hoe je competenties en vaardigheden kwalitatief kan omschrijven.

Oproep | onafhankelijke experten gezocht voor de beoordeling van Erasmus+ projecten in onderwijs, opleiding en sport (call voorjaar 2025)
Het Vlaamse Nationaal Agentschap voor Erasmus+ (Epos vzw) is op zoek naar experten uit onderwijs, opleiding en sport voor de beoordeling van projectaanvragen en eindrapporten voor de call voorjaar 2025 en de volgende calls.

Overzicht aanbod Epos opleidingen 2025
Ook in 2025 organiseert Epos een aantal online opleidingen voor Erasmus+ projectcoördinatoren die je handvaten aanreiken om je project meer zichtbaarheid te geven, de juiste doelgroepen te bereiken en je communicatie inclusiever te maken.
Ontdek het overzicht.

Erasmus+ thematisch seminarie ‘Participation in civic engagement and Green actions’ (RO)
Het Roemeense Nationale Agentschap voor Erasmus+ organiseert van 8 tot en met 11 april 2025 in Cluj-Napoca (Roemenië) het thematisch seminarie ‘Participation in civic engagement and Green actions’.
Stel je kandidaat

Erasmus+ thematisch seminarie ‘Europese waarden vandaag de dag beleven en onderwijzen’ (DE)
Het Erasmus+ thematisch seminarie “Europese waarden vandaag de dag beleven en onderwijzen” is bedoeld om docenten praktische hulpmiddelen te bieden om democratische beginselen, mediageletterdheid, historisch bewustzijn en kritisch denken in hun lessen te integreren. Stel je kandidaat.

Epos onderzoek democratische participatie
In het kader van de nationale en Europese verkiezingen in 2024 voerde Epos een onderzoek uit naar de rol van Erasmus+-projecten in het bevorderen van democratische participatie, zowel bij jongeren als bij volwassenen. Ontdek de opmerkelijke inzichten die het onderzoek opleverde.