Zijn de laatste AI snufjes op sociale media nog niet helemaal duidelijk? Of post je al wel eens iets op Facebook en Instagram, maar Stories en Storytelling, Reels en de nieuwste tools op Instagram zijn voor jou een gesloten boek? Schrijf je dan in voor de Epos sociale media opleidingen. Want sociale media zijn een must geworden om je Erasmus+ project zichtbaar te maken bij de juiste doelgroep en anderen erbij te betrekken.

Hieronder vind je het Epos aanbod aan opleidingen voor 2024. Ze vinden telkens plaats van 9u tot 12u max, we voorzien ook steeds een korte pauze.

1.  ‘GDPR  – account security & evoluties op AI-vlak ‘ (online) – 28 februari 2024

Deze opleiding wordt gegeven door Herman Maes.

De GDPR privacywetgeving is nu reeds sinds 2018 actief, maar wat is de status hier nu van? En welke concrete uitspraken waren er reeds richting scholen. In deze praktische opleiding neem ik je mee door een update van deze wetgeving en concrete relevante uitspraken.

We staan hierbij ook stil rond beveiliging van je eigen accounts en alle evoluties op social media en AI-vlak.
Ken jij reeds de fenomenen deepnudes of expose groepen?

Schrijf je in. Daags voordien krijg je een link toegestuurd om in te loggen.

2. ‘Bloggen voor gevorderden’ (online) – 27 maart 2024

In deze opleiding krijg je de nodige praktische tips over hoe je er nu voor kan zorgen dat een blog op de juiste manier is opgezet en hoe je deze kan promoten. Daarnaast staan we stil bij het correct online gebruik van foto’s en hoe artificiële intelligentie (AI) hier nu een impact op heeft gekregen. Natuurlijk moeten we er ook voor zorgen dat hackers je blog niet kunnen overnemen en dat je weet hoe je jezelf best kan beschermen.

Schrijf je in. Daags voordien krijg je een link toegestuurd om in te loggen.

Korte bio van Herman Maes:
Met een IT-verleden, een passie voor marketing en een roeping als docent in het hoger onderwijs (Thomas More en UHasselt) kan je Herman overal op het internet terugvinden met zijn eigen projecten of via 1 van zijn klanten. Met zijn eigen bibliotheek van duizenden screenshots en voorbeelden, staan zijn opleidingen vol met concrete praktijkvoorbeelden, waardoor de theorie ook in de praktijk kan worden omgezet. Heb je een vraag over een nieuwe trend op social media of AI, dan kan je deze zeker stellen tijdens de opleidingen.

3. ‘Smartphone fotografie’ (LIVE IN BRUSSEL) – 8 mei 2024

Deze opleiding wordt gegeven door Delphine van Belleghem, Digital native & social media professional.

Foto’s en visuals die aandacht trekken, daarmee maak je het verschil op sociale media. Wist je dat sociale media gebruikers in de eerste plaats kijken naar het beeld? Daarna pas lezen ze de tekst en bekijken ze de verzender van het bericht. In deze workshop leer je hoe je opvallende beelden en visuals maakt om de zichtbaarheid van je Erasmus+ project te versterken. Je krijgt een rondleiding in Canva.com en leert er de nieuwste trucjes. Met een paar tips en oefeningen, maak je van je smartphone een (bijna) professionele camera.

Schrijf je in.

Opgelet: deze workshop gaat live door. Er zijn maximum 25 plaatsen beschikbaar.

4. ‘AI en sociale media – Zet Artificiële Intelligentie aan het werk voor jouw contentplan’ (online) – 2 oktober 2024

Deze opleiding wordt gegeven door Delphine Van Belleghem, Digital native & social media professional.

Ontdek wat AI kan betekenen voor de sociale media van jouw organisatie. In deze praktische workshop krijg je inzichten en inspiratie over het gebruik van Artificiële Intelligentie voor jouw contentplan. Maak creatieve visuele content: we proberen de opties in Canva en Adobe Firefly uit.
Schrijf slimmer: we verkennen tekstgeneratoren zoals ChatGPT en LanguageTool om sneller teksten uit je mouw te schudden. Ontwikkel je eigen content assistent: brainstorm met ChatGPT en maak je communicatie strategischer.

Schrijf je in. Daags voordien krijg je een link toegestuurd om in te loggen.

5. ‘Adverteren via Facebook en Instagram’ (online) – 13 november 2024

Deze opleiding wordt gegeven door Delphine Van Belleghem, Digital native & social media professional.

Wanneer Facebook en Instagram het steeds moeilijker maken om je publiek te bereiken, kan het lonen om je geld in te zetten op advertenties. Maar let op, druk niet zomaar op de blauwe ‘promoot’ knop, want dan geef je de controle helemaal uit handen. In deze workshop duiken we samen in de Facebook Advertentiebeheerder. Je ontdekt de do’s-and-don’ts van sociale media adverteren en krijgt inspiratie voor een strategische aanpak.

Schrijf je in. Daags voordien krijg je een link toegestuurd om in te loggen.